Profiel

Na ruim 25 jaar werkervaring op te hebben gedaan in de horeca, catering en facilitaire dienst is eind 2012 het idee ontstaan om zelfstandig te gaan beginnen als interim manager in de Facilitaire Dienst. In combinatie met studies als Middelbare Hotelschool en Facilitaire Dienstverlening (HBO), heb ik de ideale achtergrond om samen met u, uw uitdaging op het facilitaire vlak aan te gaan.

Door mijn ruime ervaring bij verschillende werkgevers heb ik snel voor ogen waar de uitdagingen liggen, samen kunnen we kijken hoe we deze uitdagingen kunnen ombuigen naar kansen. Ik kan u hierin adviseren, maar ik kan van uw uitdaging, ook de mijne maken. Geen tijdelijke oplossing maar aanpak van de echte oorzaak. Daarvoor geef ik concrete, direct uitvoerbare adviezen. U kunt mij voor advies ook inhuren voor enkele uren per periode. Vooral voor kleine en middelgrote bedrijven kan dit interessant zijn. Zo kunt u met het inhuren van minimale inzet maximaal besparen op facilitaire diensten.

Visie

Wist u dat vele onderdelen van de facilitaire dienst bij gebruikers pas opvallen zodra het NIET goed is. Het is voor heel veel mensen vanzelfsprekend dat de telefoon binnen drie keer overgaan wordt beantwoord, dat er voldoende, nette en veilige parkeergelegenheid is, dat men vriendelijk wordt begroet bij binnenkomst, een schone werkplek heeft en een lekker vers broodje in het restaurant geserveerd krijgt. Eigenlijk is dit voor buitenstaanders allemaal vanzelfsprekend. Het valt pas echt op, zodra het niet volgens de verwachting van de klant gaat.

In een sollicitatiegesprek is mij ooit gevraagd wat ik belangrijker vindt; “een blije gast, of blij personeel?”. Het één kan niet zonder het andere. Een gast/klant wordt blij van een prettige ambiance waarin hij/zij op correcte manier wordt geholpen. Hij/zij vindt het bijvoorbeeld helemaal niet erg om even te wachten, als maar zichtbaar is dat de medewerker druk bezig is met het werk.

Om dit alles te realiseren is het belangrijk duidelijkheid bij de medewerkers neer te leggen; wat wordt er van hen verwacht, wie is waarvoor verantwoordelijk en kan daarop dan worden aangesproken. Duidelijke taakverdelingen en goede mondelinge communicatie middels vergaderingen, functionerings- en beoordelingsgesprekken en eventueel tussentijdse gesprekken is hiervoor een must. Een heel groot bijkomend voordeel, of misschien wel nog belangrijker, door de efficiëntie en door goed naar de medewerkers te luisteren, kunnen grote slagen worden gemaakt op het gebied van bezuinigingen.

Dit is een continu proces en in mijn ogen is dit de basis van een goed lopende organisatie en vanzelfsprekend moet zijn binnen elk bedrijf. Helaas is dit niet voor iedereen zo, maar voor mij wel. En gelukkig ben ik in de gelegenheid jullie hierbij te helpen.