Onlangs afgeronde training en opleiding:

2018                      Cardiff University/AAG Lean Facility Management

                               Lean Yellow Belt

Opdrachtgevers:

Antes

Projectleider a.i. Restaurants en Brasserie (2017-heden)

Werkzaam op de locatie Poortugaal.

Het betreft een interim opdracht met de volgende doelstellingen:
1. Upgraden huidig catering concept naar hedendaagse maatstaven
2. Gastvrijheid medewerkers en “omgeving” naar een hoger niveau brengen
3. Efficiëntieslag maken in de restaurants en Brasserie
4. Participatie cliënten

 

Leids Universitair Medisch Centrum

Interim Manager Zorgservices en Voeding (2017)

Verantwoordelijk voor het aansturen van de afdelingen Huishouding, Service rondom Bed, Keuken, Restauratieve Voorzieningen en twee projectleiders. Muv 150 personen schoonmaak via een externe leverancier gaf ik deels direct, deels ook indirect leiding aan ca. 165 FTE.

 

AkzoNobel, Sassenheim

Head Facility Support & Catering Manager ai (2015 – 2017)

Verantwoordelijk voor het aansturen van de afdelingen bedrijfsrestaurant met ca. 700 lunchgebruikers, vergaderservice en incidenteel partycatering.  Daarnaast gaf ik leiding aan het totale team binnen Facility Support. De afdeling bestaat uit een Front Officedeel (Facility Desk en Receptie) en een Back Officedeel (Visits & Events, Sikkens Experience Center, het Wagenparkbeheer, Huisvesting en de Schoonmaak).

 

Amphia Ziekenhuis, Breda

Consultant/Trainer ai (2014 – 2015)

Voor twee a drie dagen per week werkzaam als consultant/trainer a.i. bij het Amphia Ziekenhuis in Breda. Het gaat om het trainen van het personeel en het doorlichten van de processen binnen de publiekscatering van het Amphia Ziekenhuis.

 

Hanzehogeschool Facility Management, Groningen

Docent (2013 – 2014)

Docent voor de eerste- en tweedejaars vakken, zoals “Kennismaking met Facility Management, praktijk en theorie”, “Management in de Facilitaire Organisatie”, “Coaching op Proces”, “Trends in FM”, “Project Management”, “Bedrijfskunde” en “Marketing”.

 

Energy Village Hotel, Uithuizen

Interim Manager (2012 – 2013)

Doorlichten en rapporteren Facilitaire Dienstverlening van het hotel (financiën, kwaliteit, efficiency, en dienstverlening naar gasten). Adviseren over in eigen beheer nemen catering, schoonmaak en receptie. Begeleiden van in eigen beheer nemen verschillende diensten en aanname personeel. Na 2,5 maand een bezuiniging weten te realiseren van € 20.000 – € 30.000 per maand.

 

Vitalis WoonZorg Groep, Locaties Peppelrode en Berckelhof

Hoofd horeca (2010 – 2012)

Verantwoordelijk voor de operationele Facilitaire Dienstverlening op twee verschillende locaties. Direct leidinggeven aan medewerkers (ca. 20 fte) en vrijwilligers (ca. 50 personen) keukens, restaurants, bars, winkel en theehuis. Maken van een basisrooster voor alle medewerkers en vrijwilligers. Coachen on the job van medewerkers in Hospitality gericht werken; bewoner, maar ook collega centraal stellen. Structureren van banqueting aanvragen via digitaal portal. Ontwikkelen en implementeren nieuwe visie op gastvrijheid.

 

Sodexo

Project Manager (2004 – 2010)

Alle justitie locaties

standaardiseren van financiële administratie.

“At Your Request” Ziekenhuis Gelderse Vallei

Pilot Hotelmatige Service voor de patiënten in het ziekenhuis Prijswinnaar Innovatieprijs 2010.

Verzorgingshuis de Driestroom te Breukelen

Twee keer 3 van de 4 sterren weten te behalen bij “gastvrijheidszorg met sterren”.

Overkoepelend Catering Manager bij de gemeente Arnhem

Verantwoordelijk voor de catering op drie locaties (grootste locatie ca. 550 lunchgebruikers per dag).

Stichting ContinU locaties Tolsteeg en Albert van Koningsbruggen te Utrecht

Ontwikkelen en opstarten van horeca en hotelmatige concepten voor twee verzorgingshuizen.

 

ISS Catering Services

Senior Catering Manager bij Delta Lloyd Oost Nederland (2006 – 2008)

Verantwoordelijk voor de catering op vier verschillende locaties (grootste locatie ca. 700 lunchgebruikers per dag). Direct leidinggeven aan cateringmedewerkers (ca. 12 fte).

Maken van een basisrooster en duidelijke taakverdeling voor alle medewerkers.

Coachen on the job van medewerkers in Hospitality gericht werken; gast en collega centraal stellen Structureren en upgraden van banqueting-activiteiten. Ontwikkelen en implementeren nieuwe visie op gastvrijheid. Moderniseren van bedrijfskleding en bedrijfsrestaurant zowel interieur als menucyclus. In 2007 één van de schoonste catering locaties van Nederland met een score van 98,5%.

 

Jaarbeurs Catering Services, Koninklijke Jaarbeurs te Utrecht

Party Manager (2001 – 2003)

Plannen, voorbereiden, draaien en afhandelen van beurzen, evenementen en partijen, zoals; Trance Energy 2002: houseparty met 30.000 bezoekers en 220 cateringmedewerkers en Rabobank jaarvergadering: ontvangst, borrel en geserveerd diner voor 1.600 gasten, 130 cateringmedewerkers.

 

Twentse Schouwburg NV, Enschede

Hoofd Publieksservice (1999 – 2001)

Verantwoordelijk voor alle horeca binnen de schouwburg, tevens opstellen offertes en acquireren nieuwe opdrachten. Operationeel leidinggeven aan ca 20 parttime medewerkers en fungeren als duty manager.

 

Nevenactiviteiten:

Vlieland Groet

In de periode van 2008 tot en met 2015 organiseerde ik met enkele vrienden “het Beach Event van het jaar”; Vlieland Groet. Hierbij was ik eindverantwoordelijk voor de uitvoering van de horeca.

 

Gastvrijheidszorg met Sterren

In de periode van 2009 tot 2010 ben auditor geweest bij gastvrijheidszorg met sterren. Ik auditeerde daarvoor verschillende verzorgingshuizen door geheel Nederland.

 

 

 

 

Weekend Zeemeeuw

In de periode van  2012-2018 organiseerde ik één a twee keer per jaar voor een groep van 32 vrienden en zakenrelaties een volledig verzorgd weekend zeilen naar één van de Waddeneilanden.